När jag var barnvakt!!

Jag heter Lydia. Jag är 13 år och har en lillesyrra som 6 år.
Hon herer Lina och är väs ldigt barnslig. Sen så har jag en mamma
som heter Åsa hon är väldigt TÖNTIG för hon vill jobba som flyvärdinna
fast hon är väldigt rolig men bara i bland. Min pappa sitter i fängelse för
att ha rånat en bank men han skulle snart få komma ut. Mamma vill så
gärna jobba som flygvärdinna. Så fort hon ser en ancons så ringer hon
på den men dom säger att dom redan har en så det går inte så vidare när
hon letar.

Idag när jag kom hem från skolan en fredag eftermiddag så satt
mamma och skrattade åt sig själv så jag frågade vad hon skrattade åt hon
sa att hon skulle få provjobba som flygvärdinna. Hon var så naiv när hon
berättade så hon skakade. Hon kom in på mitt rum och berättade att jag fick
vara barnvakt eller åka till morfar. Men om jag var barnvakt så fick jag 500
kronor så jag var barnvakt åt Lina. Hon älskar att jag är barnvakt åt henne men
jag hatar det. Jag och Linda stod och vinkade till mamma när hon äntligen
åkte och jobba. Lina och jag gick till kiosken och hyrde film.

Jag skulle på bakset träning. Jag älskar bakset. Jag har bara missat en träning
den här vinter. Men på slutet av träningen så spelade vi match och då stukade jag
foten så jag fick gå hem tidigare från träningen men jag fick ett par kryckor av
tränaren. När vi kom till dörren där hemon så kom jag precis på att jag hade mina
nycklar inne i huset. Så jag satte mig på bron och surade för jag kunde ju inte gå
för jag hade stukat den där FOTEN.......

Men Linda hade varit för svunnen ett litet tag. Precis när jag ropade på henne
så öppnade hon dörren. Jag blev as glad. När vi äntligen hade kommit in så
duschade jag. Lite senare sa jag till Lina att hon inte fick Säga ett ljud till
mamma om det där med nycklarna.  Då skulle jag få utegångsförbud resten utav
månaden hon lovade att inte säga nåt men man vet ju inte. Jag och Lina somnade
till filmen.

På morgonen så var mamma hemma så jag haltade mig fram till henne
och frågade om hon fick jobbet det hade hon men alldeles efter frågade hon vad jag
hade gjort med foten och jag sa som det va för de va ju på träningen och inte hemma.
När vi satt och åt middag så berättade mamma att pappa skulle komma på julafton
och vi skulle kåa utomlands och då skulle pappa få följa med!! Det skulle bli jätte kul
tyckte ja.

Fanny Ulrica Edlund
2001

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0