NEJ.. JAG GLÖMDE

Nej.. Jag glömde berätta en sak..

Förut plingade det på dörren och när jag öppnade stod det en
väldigt välbekant gubbe där och frågade efter pappa. Kunde
absolut inte sätta fingret på vart jag hade sett han förut förrän han
frågade om jag var dottern i huset och om jag kände igen honom.

Han hade bott två hus ifrån mig för 8 år sedan och då kände jag
igen gamla Nisse. Jag blev helt till mig och satte handen för munnen.
Min och Carros favorit mysgubbe som alltid bjöd på karra.. Han kom
ihåg mig och var här för att hälsa på.. Och han kallade mig lillsprätten!

Vilken underbar karl!



Jag kommer väldigt väl ihåg
hans miniatyr av Bengt Lindströms Y som
stod så fint i hans köksfönster..

Det var våran gamla vän Nisse det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0