H.O.B.B.Y

Jag tror att presenten gick hem, måste ha varit för allt slitsamt arbete jag utsatt mina
händer för när jag creatade. Det brukar oftast bli en hit. Ungefär som när man var liten,
då räckte det med ett papper med lite kludd av en gammal hård kladdkrita sedan ens
namn och datum som Inger eller Birgit på dagis fick skriva längst ner i högra hörnet för
att mamma skulle börja grina av tacksamhet på hennes födelsedag. Inte fälldes det några
tårar för den två dagars spaweekend som pappa gav inte..
.. Det är då man känner sig speciell!


Det tar 7 minuter att vandra från mig till Amanda, då iklusive halkan.
Annat blir det i sommar när man bara kan dra på sig leopardpjuxen och rusa för
att sedan ramla på gruset och skrubba upp knäskålarna som är Tranans bästa vän,
och det var den sommarn! Det var ungefär någonting liknande Amandas feta kisse Tuva 
måste gjort, hon kom och dumpade förlorade morrhår och klor i sängen som jag utsett
till mig revir. Där ska inte några blodiga katter vara välkomna att irretera mitt flimmerhår
och förstöra mina nya slemhinnor som odlas.

Nu är Fannys första dag på Stroke avklarad och jag kämpar förjäves att få hit henne på
en myskväll. Men tydligen så ställer inte bästa vänner upp för varandra längre när den andre
känner sig ensam. Så jag antar att min kväll får gå ut på att gräva ner mig själv i en
popcornskål och en bunt snytnäsdukar Ultra Soft. Imorgon sover jag ut medans era klockradios
börjar tjuta 07:00, då blir allt bra igen!

Sussa väl,
Awoman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0