IDAG NÄR JAG SATT

Idag när jag satt på bussen hem så mötte vi bussen som går åt andra
hållet. Busschauffören i den andra bussen sträckte ut sin arm genom
fönstret och vinkade. Chauffören i bussen jag åkte såg inte det och körde
rätt in i den andres arm.. Och den.. Gick ur led..


..Tur nog var vi alldeles vid sjukhuset, så det var bara för sköterskorna att
springa ut och plocka in honom..


... Nää, nu ljög jag riktigt rejält! Fast han sträckte faktiskt ut armen, men tur
nog så såg hon den. Och vi var faktiskt alldeles vid sjukhuset. Var lite tråkig
för annars kanske det för omväxlingsskull kunde hända någonting spännande.


På lunchen idag tog jag bussen upp till pappas jobb, men fick dessvärre gå
hela vägen ner från Preem för bussenchuffören stannade inte när jag plingade.
Vi vandrade sedan upp till BlåGul och mumsade lunch. Tog sedan bussen ner till
stan och gick och tog ut pengar. Tog 4:an upp till Granloholm för att hämta brummen,
men där var ingen hemma och jag hade ingen nyckel. Tog bussen ner mot stan igen
men klev av i Haga och hoppade på 2:an till Hagaskolan. Sprang upp och hämtade
nyckel och tog sedan 2:an hem igen!


Kom hem helt utmattad och slog mig ner och vilade ett tag.. Nu är det middagsdags,
dom andra får knapra flottig korv medans jag mumsar fläskfilé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0