Nu har Frasse vandrat

Nu har Frasse vandrat 20 kliv hem till sin egen lya tvärs över gatan.
Just för tillfälligt vet jag inte exakt hur många steg det är, men genom
åren har det gjorts många beräkningar och studier och jag antar att
det ligger någonstans kring 20..

Undra hur många steg det blir om man lägger ihop alla gånger vi sprungit
över till varandra mellan åren 94-08.. Jag skulle begära nobelpriset av att
ens ta mig an sådana beräkningar..

När vi var små hade vi en linbana och burktelefon mellan hennes rum och
mitt kök. Tyvärr så hölls den bara uppe i några dagar tills sopbilen kikade in
på gatan och rev den.. Det var synd, det var annars en väldigt furnuftig idé,
och fram för allt billig.

Ikväll har vi bara slappat på och snackat skit. Det är tråkigt att våran fantasi
verkar bli sämre och sämre med åren. När man var mindre kunde man ägna
timmar åt att spela in yttligare avsnitt av "Bubbeshow" på baksidan, som om
det inte räckte med dom 28 stycken som redan fans i bokhyllan med videofilmer. 
Eller så kunde man stapla gossedjur i storleksordning på sidenlakan.
Det var nog en av dom absoluta favorit hobbysarna!

Vi har föresten diskuterat just gossedjur ikväll. Det må vara en av nutidens
absoluta favorit hobby, att prata gamla minnen och sedan fnittra ikapp.
Idag fnittrades det åt Antes gris Knorren. Det var en precis likadan som Lotta på
Bråkmakargatan hade, som efter åren inte längre såg ut som en gris.
Sedan fnittrade vi åt Carros favoritbjörn Bamse som jag minns som igår.

Ja.. Carro är ALLTID väldigt orginell när det gäller namn, det har hon varit ända
sedan barnsben. Björnar ska heta Bamse och kaniner ska heta Lilleskutt.

Jag kanske är lite likadan jag med.. Men mina kaniner fick då inte heta Lilleskutt
eller Stampe iallafall, dom hette Jocke hela högen. Vare sig dom var gossedjut
eller levande så hette dom Jocke. Det är fantasi det..
Min rosa anka hette Nickodemius och min hund hette Pow!

Jag tror föresten jag ska köpa fiskar.. Men det får bli en annan dag.

Kommentarer
Postat av: cf

haha, glömde fråga, vet jocke om att du var så besatt av honom?;)

2008-05-11 @ 16:41:15
Postat av: riten

Haha, jag tror det! :p

2008-05-11 @ 19:05:19
URL: http://xriten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0