Vaken och allert

Vaken och allert! Med aningens ryggont. Men så blir det alltid
när jag för en gångs skull sover i min egen säng, då vaknar jag
med ryggont. Kan bero på att den är ovanligt mjuk, så det blir inte
så mycket motstånd när jag ligger och bara väger.

Idag är det Sol, underbart! Mamma är uppe på vinden och plockar
ner stolsdynorna till altanen, ska sätta mig och mysa i solen!
Är uppe i hyffsad tid idag, det käns bra! Då hinner inte solen springa
iväg innan man ens vaknat.

Fick sms av Fanky som är i Sthlm, hon skriver att hon och gullis ska
köpa dom finaste solglasögonen, dom som jag verkligen verkligen vill
ha och har dreglat över i snart tre veckor. Dom ska dom köpa åt mig.
Så jag får INTE köpa dom! Gud, Jag blir så glaaad!

Ikväll blir det grillning..
.. detta är en TOPPENDAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0