REST IN PEACE ELIOT

Jag har varit fastgjuten framför tvn nu i en timme. Dagens avsnitt av Oprah handlade om några av världens "mirakelbarn", och vissa var även med i studion. Jag blev helt tagen av ett av barnen, Eliot. Han föddes med en sjukdom, Trisomi även kallad Edwards syndrom. De flesta drabbade av den här sjukdom blir dödfödda och endast ett fåtal blir äldre än 1 år. Eliot blev 99 dagar gammal och i den här videon får man genom en videodagbok gjord av hans föräldrar följa med honom 2 månader innan hans födsel till hans 99onde och sista dag.

Eliots mamma sa någonting så fint i programmet:
"Jag kan vara ledsen sen, nu vill jag bara njuta av varje sekund!"



Den här videon berör verkligen. Den är så underbar, Eliot är underbar.
Rest in Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0